Procedury AML dla biur rachunkowych
Czym jest Anti – Money Laundering (AML)
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu to działania zmierzające do wyeliminowania zjawiska prania brudnych pieniędzy oraz próba podjęcia walki z tym nielegalnym procederem.
Ustawa nakłada na świadczące usługi finansowe firmy oraz instytucje szereg obowiązków, których głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa finansowego.
Jednym z nich jest posiadanie przez instytucje zobowiązane wewnętrznej procedury AML (art 50 ww. ustawy). Instytucje zobowiązane to pojęcie, obejmujące szeroki katalog podmiotów, wymienionych w art. 2 ust. 1 ww. ustawy, a wśród nich są między innymi banki, zakłady ubezpieczeń, pośrednicy nieruchomości czy właśnie biura rachunkowe. Więcej na temat obowiązków związanych z AML mozna przeczytać w naszym artykule „Biura rachunkowe – obowiązki w związku z AML„.
Nasza procedura ANTI – MOENY LAUNDERIN
Procedura AML to dokument określający sposób postępowania biura rachunkowego w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Sporządzamy je z uwzględnieniem charakteru, rodzaju i rozmiaru prowadzonej działalności. Istotne jest by każda procedura była dostosowana do konkretnego podmiotu obowiązanego, dlatego wszystkie procedury wykonujemy na podstawie audytu:
Proces audytowy:
- wstępny audyt prawny;
- przygotowanie dokumentów zawierających wymagane procedury;
- konsultacja dokumentacji wraz z naniesieniem poprawek;
- oddanie przygotowanych dokumentów;
- szkolenie z zakresu procedur oraz przepisów prawa.
Każda z procedur odnosi się wyłącznie do specyfiki indywidualnego klienta (w tym przyp. biura rachunkowego). Biura rachunkowe są zobligowane do jej przygotowania, wprowadzenia, weryfikacji, a także bieżącej aktualizacji.
Nasze procedury AML dla biur rachunkowych kompleksowo spełniają wszystkie wymagania określone przez ustawodawcę w art. 50 ust. 2 u.p.p.p., a ponadto są dokumentem zindywidualizowanym, rzetelnie przygotowanym przez zespół wyszkolonych i doświadczonych specjalistów.
Koszt usługi obliczamy jest indywidualnie dla każdego klienta, w oparciu o wielkość oraz ilość procesów zachodzących w biurze rachunkowym. W rezultacie otrzymają Państwo ofertę dopasowaną do Państwa wymogów.
Zapraszamy do kontaktu z nami, z pewnością będą Państwo zadowoleni z wykonanej przez nas usługi.